Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mateřská škola s koncepcí pedagogiky Franze Ketta v reflexi absolventů po 15 letech
ČERMÁKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá Pedagogikou Franze Ketta z pohledu absolventů konkrétních mateřských škol. Práce vychází z teoretických poznatků a literatury o pedagogické koncepci Franze Ketta. Bakalářská práce má dvě části, a to teoretickou a poté praktickou. Cílem práce je zjistit, zda a jak se do vzpomínek absolventů promítají hodnoty vlastní pedagogice Franze Ketta a jaké konkrétně. Na zodpovězení výzkumné otázky byla použita metoda polostrukturovaných rozhovorů a následná analýza získaných dat.
Praktické využití pedagogiky Franze Ketta v běžné mateřské škole
VLADYKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá využitím pedagogiky Franze Ketta v mateřské škole, která není křesťansky zaměřena. Ověřuje, jakým způsobem lze využít její metody, principy a pomůcky v mateřské škole běžného typu. Teoretická část se zabývá trendy v současném předškolním vzdělávání, popisuje principy a metody pedagogiky Franze Ketta a současně je srovnává s jinými alternativními programy. V praktické části je vypracován konkrétní Třídní vzdělávací program postavený na principech pedagogiky Franze Ketta, který je ověřen v praxi a následně vyhodnocen dle předem stanovených otázek prostřednictvím sebereflexivního deníku.
Inovativní potenciál Pedagogiky Franze Ketta na příkladu Mateřské školy Papírenská v Českých Budějovicích
URBAN OCHOVÁ, Anežka
Diplomová práce zkoumá na příkladu Mateřské školy Papírenská v Českých Budějovicích potenciál Pedagogiky Franze Ketta obohatit vzdělávání mimo rámec řízené činnosti. Na základě oblastí přesahujících do každodenních situací života v mateřské škole pojmenovaných expertní skupinou a pozorování vzdělávacích situací v MŠ Papírenská vyhodnocuje jejich přítomnost a možnou inovativnost.
Duchovní písně a jejich vliv na křesťanskou výchovu v církevních mateřských školách
Veselá, Jana ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá duchovní hudbou v církevních mateřských školách. Na začátku teoretické části je zmiňovaná historie předškolních institucí a historie hudby v církevním školství. V bakalářské práci se objevuje také zmínka o české beletrii, v níž se promítá vztah dítěte k hudbě v církevních vzdělávacích institucích. Jedna z kapitol se věnuje obecným informacím o současných církevních mateřských školách, část je věnovaná využití duchovních písní v CMŠ. Poslední kapitola teoretické části pojednává o pedagogice Franze Ketta. Cílem této bakalářské práce je zodpovědět výzkumné otázky, které se zabývají využitím duchovních písní v současných církevních MŠ, rozšířením pedagogiky Franze Ketta a komparací s obhájenou bakalářskou prací Lucie Drahokoupilové. Výzkum probíhal metodou dotazníkového šetření. Díky odpovědím z dotazníků mohly být zodpovězeny výzkumné otázky, jež jsou shrnuty v poslední kapitole. KLÍČOVÁ SLOVA Duchovní hudba, církevní mateřské školy, děti, pedagogika Franze Ketta, duchovní dětské zpěvníky
Zpětná vazba v pedagogice Franze Ketta
HOVORKOVÁ, Štěpánka
Tato práce se zabývá využitím zpětné vazby jako nástroje k budování vnitřní motivace dětí při činnostech podle celistvé, na smysl zaměřené pedagogice Franze Ketta. V teoretické části definuje pojem zpětná vazba, její základní teoretický konstrukt a vysvětluje vliv na jednání na základě vnitřní motivace. Dále práce předkládá teoretický základ alternativního směru pedagogiky Franze Ketta, její charakteristiky a specifika. Rozpracovává strukturu základní didaktické jednotky a principy vytvářející ucelený systém. Součástí práce je malý historický exkurz související se zpětnou vazbou i s pedagogikou Franze Ketta. V praktické části jsou popsány a analyzovány videozáznamy činností tvořených podle zásad pedagogiky Franze Ketta se zaměřením na využití zpětné vazby, zaznamenání její četnosti a reakcí dětí na ní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.